8η Διεπιστημονική ημερίδα – Movement Workshop

8η Διεπιστημονική ημερίδα στο πλαίσιο του 4ου I.D.F.D.

Movement Workshop

Η συμβολή της τέχνης στην αντιμετώπιση του άγχους



Για συμμετοχή σας στο workshop κατεβάστε και συμπληρώστε τη φόρμα που θα βρείτε πατώντας εδώ. Αποστείλετε μας τη φόρμα

 

ΕΙΣΗΓΗΤΕΣ:


papanisΕυστράτιος Παπάνης

O Ευστράτιος Παπάνης, γεννήθηκε το 1969 στην Αγιάσο της Λέσβου.
Σπούδασε Ψυχολογία στη Φιλοσοφική Σχολή του Πανεπιστημίου Αθηνών κα Μεθοδολογία Έρευνας σε μεταπτυχιακό επίπεδο {ΜSc} στο Πανεπιστήμιο Reading της Βρετανίας. Απέκτησε το Διδακτορικό του δίπλωμα στην Παιδαγωγική από το Πανεπιστήμιο Κρήτης. Παράλληλα έχει τελειώσει Δημοσιογραφία και κατέχει δίπλωμα Συστημικής Οικογενειακής Θεραπείας.
Δίδαξε στη Σχολή Αξιωματικών της Ελληνικής Αστυνομίας, στο Τμήμα Προσχολικής Εκπαίδευσης του Πανεπιστημίου Θράκης, στο τμήμα Ψυχολογίας του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων, στο διδασκαλείο “Αλέξανδρος Δελμούζος”, στα Π.Ε.Κ. Λέσβου, στην ΑΣΠΑΙΤΕ
Διετέλεσε ερευνητής στο Κέντρο Εκπαιδευτικής Έρευνας, Πρόεδρος της Επιστημονικές Επιτροπής για τα ΚΕΚΥΚΑΜΕΑ Αιγαίου, Αντιπρόεδρος του Ιδρύματος Κοινωνικής Πρόνοιας “Θεομήτωρ”, μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου του Κέντρου Πρόληψης κατά των εξαρτήσεων “Πνοή” και Πρόεδρος του Συλλόγου για την “Φίλων του Ιδρύματος Θεομήτωρ”.
Σήμερα είναι Μόνιμος Επίκουρος Καθηγητής του τμήματος Κοινωνιολογίας του Πανεπιστημίου Αιγαίου και Πρόεδρος του ΔΣ του Μουσείου Στρατή Ελευθεριάδη Teriade, καθώς και επιστημονικά υπεύθυνος των ερευνητικών προγραμμάτων Ψυχικής Υγείας του Πανεπιστημίου Αιγαίου. Από το 2021 είναι Πρόεδρος των Πειραματικών και Προτύπων Σχολείων Λέσβου
Έχει δημοσιεύσει εμπειρικές έρευνες σε επιστημονικά περιοδικά της Ελλάδας και του εξωτερικού και έχει συμμετάσχει σε πολλά διεθνή και πανελλήνια συνέδρια, και σε ευρωπαϊκά προγράμματα για την Απασχόληση στο Β. Αιγαίο, τις αξίες της Νεολαίας, το Κοινωνικό Κεφάλαιο και την επιχειρηματικότητα. Έχει εκδώσει τα βιβλία: «Σύγχρονα Παιδαγωγικά Συστήματα», Εκδόσεις Άλφα, (2002), «Η Αυτοεκτίμηση και η μέτρηση της» Εκδόσεις Ατραπός, (2004), «Ψυχολογία – Κοινωνιολογία της Εργασίας και Διοίκηση Ανθρώπινου Δυναμικού» Εκδόσεις Σιδέρη, (2005), «Στατιστική Έρευνα», Εκδόσεις Σιδέρη, (2006) και «Θέματα Κοινωνιολογίας της Εκπαίδευσης», (Μυτιλήνη, 2007), Καινοτόμες Προσεγγίσεις στην Ειδική Αγωγή-Εκπαιδευτική Έρευνα για τις Ευάλωτες Ομάδες Πληθυσμού, Εκδόσεις Σιδέρη (2009), Μεθοδολογία Έρευνας και Διαδίκτυο, Εκδόσεις Σιδέρη, (2011), Συμβουλευτική μέσω Διαδικτύου και Επικοινωνία, Εκδόσεις Κυριακίδη, (2011), Η Αυτοεκτίμηση-Θεωρία και Αξιολόγηση, Εκδόσεις Σιδέρη, (2011), «Ο θαμπωμένος καθρέπτης του εαυτού μας», Εκδόσεις Σιδέρη,  (2013) και «Λογοτεχνία του Facebook», Εκδόσεις Σιδέρη (2013) και πλήθος άλλων.
Τα ερευνητικά του ενδιαφέροντα αφορούν στο χώρο της Ψυχολογίας, της Παιδαγωγικής, της Κοινωνιολογίας και της Μεθοδολογίας Έρευνας, ενώ εστιάζονται στη μελέτη της Μεθοδολογίας Έρευνας στο Διαδίκτυο και των θεωρητικών και πρακτικών μεταβολών, που πρέπει να επέλθουν στα κλασικά όργανα μέτρησης, ώστε να επικαιροποιηθούν και να περικλείσουν τις νέες τεχνολογικές εξελίξεις. Η ερευνητική προσπάθεια, τέλος, επικεντρώνεται στην κριτική προσέγγιση των διάφορων ποιοτικών και ποσοτικών μεθοδολογιών και την σύνθεσή τους υπό ένα διευρυμένο θεωρητικό μοντέλο και πλαίσιο εφαρμογής

Efstratios Papanis

https://psichologiagr.com


argiropoulouΚατερίνα Αργυροπούλου

Η Κατερίνα Αργυροπούλου είναι απόφοιτος της Ανώτερης Επαγγελματικής Σχολής Χορού Ν. Κονταξάκη (2002).
Έχει Master of Arts in Dance and Collaborative Arts με ειδίκευση στο δημιουργικό χορό για παιδιά προσχολικής και σχολικής ηλικίας από το Chichester University, South England (2005).
Παρακολούθησε και παρακολουθεί σεμινάρια με καταξιωμένους Έλληνες και ξένους καθηγητές, μουσικούς, χορευτές και χορογράφους, σε Ελλάδα και Αγγλία.
Διδάσκει σε παιδικούς σταθμούς, δήμους, σχολεία, ωδεία και σχολές χορού.
Ασχολείται με την έρευνα του δημιουργικού χορού (μουσική και κινητική αγωγή) για παιδιά προσχολικής ηλικίας στην Ελλάδα και το εξωτερικό, καθώς και με την συγγραφή βιβλίων και άρθρων σε ειδικευμένα περιοδικά.
Από το 2007 δίνει σεμινάρια για την προώθηση του Δημιουργικού Χορού στην Ελλάδα σε γονείς, μαθητές, φοιτητές, καθηγητές διαφόρων ειδικοτήτων, σε Θεσσαλία, Πελοπόννησο και Αθήνα.
Από το 2010-2012 και 2013-2018 συνεργάστηκε με τα Τ.Ε.Ι. Αθηνών ως εργαστηριακός συνεργάτης στο μάθημα της Μουσικοκινητικής Αγωγής I & II, στο τμήμα Προσχολικής Αγωγής. Τέλος από το 2018-2019 συνεργάστηκε με το Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής ως εργαστηριακός συνεργάτης στα μαθήματα Μουσικοπαιδαγωγική και Ρυθμός και Κίνηση.
Το 2019 ξεκίνησε με επιτυχία μια σειρά μαθημάτων για γονείς & βρέφη από 6 μηνών.


mavrogiorgouΙωάννα Μαυρογιώργου

Γεννήθηκε και σπούδασε στην Αθήνα. Το 1991 ολοκλήρωσε τις σπουδές της στα ΤΕΙ Αθηνών

 

παίρνοντας Πτυχίο Νοσηλευτικής. Είναι απόφοιτος της Ανώτερης Επαγγελματικής σχολής Καθηγητών Χορού Σόφη Κατσούλη. Διδάσκει χορό από το 1990, ενώ για τα έτη 1997-2004 υπήρξε η Υπεύθυνη καθηγήτρια από το Υπουργείο Πολιτισμού στα μαθήματα: Σύγχρονος χορός και Μεθοδολογία-Διδακτική Κλασσικού και Σύγχρονου χορού στην εν λόγω Επαγγελματική Σχολή.

 

Κατέχει τα ανώτερα διπλώματα διδασκαλίας από τους οργανισμούς Royal Academy of Dance (RAD) και Imperial Society of Teachers of Dance (ISTD).

Τον Οκτώβριο του 2015 ολοκλήρωσε τις μεταπτυχιακές σπουδές στο University of Wolverhampton στην Αγγλία αποκτώντας MSc Dance Science με Distinction, έχοντας καθηγητές τους Γιάννη Κουτεντάκη, MattWyon και FrancesClark. Επίσης τον Αύγουστο του 2017 κατέχτησε τον τίτλο Professor de Barre Astié. Τον Ιανουάριο του 2019 ολοκλήρωσε τοΜεταπτυχιακό Επιμορφωτικό Πρόγραμμα “Exercise for Health: Group and Personal Training” στο Τμήμα Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας.

Είναι Αναγνωρισμένη Τutor για τα όλα τα μαθήματα που περιλαμβάνονται στο Πρόγραμμα Εκπαίδευσης Δασκάλων μοντέρνου και κλασικού χορού της ISTD σε Approved Dance Center στην Ελλάδα. Επίσης έχει την αρμοδιότητα τουΑξιολογητή (Assessor) από την ISTDστα μαθήματα,Unit 1: PreparationforSafeTeachingPractice, Unit 5: Child development και Unit 2: Observation, Assisting, Teaching. Συνεργάζεται με την RAD από το 2007 στο εκπαιδευτικό πρόγραμμα για δασκάλους κλασικού χορού CBTS, ως εξετάστρια. ΤέλοςείναιRegisterProviderτουοργανισμούSafeinDanceInternationalσεΕλλάδα και Κύπρο παρέχοντας εκπαίδευση/καθοδήγηση για την απόκτηση των πιστοποιητικών σπουδών του οργανισμού.

Είναι εισηγήτρια σε σειρά σεμιναρίων για δασκάλους, σπουδαστές και μαθητές χορού και χορευτές βασισμένα στην Υγιή και Ασφαλή Πρακτική Άσκηση και την Ευημερία των χορευτών, έχοντας τις κατάλληλες ακαδημαϊκές γνώσεις και πολυετή πείρα στο χώρο της διδασκαλίας επαγγελματιών χορευτών και καθηγητών χορού.


karapanagiotiΜαρία Καραπαναγιώτη

Χορογράφος – χοροθεραπεύτρια – Εκπαιδευτικός

Tutor της μεθόδου Χοροχρωμα και DanceDisability

Καλλιτεχνική διευθύντρια της Καλλιτεχνικής Ομάδας Δρυαδες Εν Πλω

Καλλιτεχνική διευθύντρια του Διεθνούς Φεστιβάλ ομάδων Χορού ΑμεΑ και μη I.D.F.D.

Συνεργάτης Χοροθεραπεύτρια του Κέντρου Αποκατάστασης ANIMUS Larisa

Πιστοποιημένη Εκπαιδεύτρια-Επιμορφώτρια του Πανεπιστημίου Αιγαίου

Διδάσκουσα το επιμορφωτικό πρόγραμμα του Πανεπιστημίου Αιγαίου κ της εταιρείας Vellum <<Η Αξιοποίηση της τέχνης στην εκπαίδευση >>

Διδάσκουσα στο επιμορφωτικό πρόγραμμα Ειδική Καλλιτεχνική

Αγωγή σε Εκπαιδευτικές Δομές κ χώρους Πολιτιστικής Αναφοράς του Πανεπιστημίου Αιγαίου

Διευθύνει Εργαστήριο Τέχνης Χορού από το 1987 και Σχολή Χορού αναγνωρισμένη από το κράτος από το 2004 στην Καρδίτσα

  • Μέλος του Σωματείου Ελλήνων χορογράφων

  • Μέλος του Παγκόσμιου Συμβούλιου Χορού της UNESCO

  • Μέλος των RAD, ISTD, CID, ΣΧΡ, ΣΩ.ΧΟ, κα.

  • Εκπαιδεύσεις και μετεκπαιδεύσεις στον Χορό, Μουσική ,Ρυθμική, Γαλλικά, Αγγλικά , θέατρο, Braille, art therapy, ειδική αγωγή ,ζωγραφική, ,ιστορία τέχνης , ,ψυχολογία κ παιδική ανάπτυξη ,ιατρική του χορού ,ιστορία επιστημών ,speed reading ,εκπαίδευση ενηλίκων κ.α.

Έχει εργαστεί ωρομίσθια σε γυμνάσια και λύκεια δημοσίου και ιδιωτικά. Διδάσκει και χορογραφεί σε θέατρα, σχολεία, νηπιαγωγεία σε σχολές χορού κ ομάδες Χορού από το 1984 έως και σήμερα.

Συνεργασίες με συνεδρίες και σεμινάρια στο Α.Π.Θ. στο ΠΑ.ΜΑΚ, Μητροπολιτικό κολλέγιο και Πανεπιστήμιο Αιγαίου Βασική συνεργάτης της ψυχιατρικής κλινικής Κασταλία , του ιδρύματος Άγιος Παντελεήμων Κέντρου Κοινωνικής Πρόνοιας Κεντρικής Μακεδονίας και Κέντρου Αποκατάστασης Animus όπου μέσα από την χοροθεραπεία δημιούργησε ομάδες Χορού.

Με δεκάδες παραστάσεις στο ενεργητικό της εντός κι εκτός πόλης, ως προσκεκλημένη χορογράφος,(εγγεγραμμένη στο μητρώο καλλιτεχνών του Υπουργείου Πολιτισμού) δημιουργεί δικά της έργα, ιστορία, σενάριο, παραμύθι ,με εκδόσεις, και libretto, κλασσικά και μοντέρνα έργα για παιδιά και ενήλικες. (www.dryadesenplo.gr)

Με την Ομάδα χοροθέατρου και Performance Δρυάδες εν Πλω από το 2006 δίνουν παραστάσεις σε πολλές πόλεις της Ελλάδας και στο εξωτερικό. Σε πολλές παραγωγές της οποίας ενσωματώνει εκπαιδεύοντας ως χορευτές άτομα με αναπηρία.

Ειδικεύεται ως δασκάλα χορού με παιδιά με αναπηρία (στην νοητική στέρηση )στο Παρίσι (Cesile Avio Handidance) και αρχίζει να προσφέρει εθελοντικά μαθήματα χορού σε πολλά ιδρύματα, έργο για το οποίο βραβεύτηκε από τον Πρόεδρο της Δημοκρατίας κ. Κ. Στεφανόπουλο το 2004.

Κάνει εκπαίδευση στη χοροθεραπεία με πρωτόγονη έκφραση (France Billman Paris v) και κάνει εργασίες –έρευνες σε ψυχιατρικές κλινικές ιδρύματα ΑμεΑ ,Γηροκομεία .

Παρουσιάζει σε συνέδρια της UNESCO εργασίες – έρευνες με θέματα όπως <<‘Ο σουρεαλισμός στον χορό>> και <<η αισθητική στο χορό και στο χοροθέατρο>>, διδάσκει χορογραφία με ποίηση στην Αγγλία και στη Γαλλία. Ως προσκεκλημένη χορογράφος δίνει σεμινάρια ‘Από την χοροθεραπεία στη δημιουργία χορευτικού έργου’, ‘Από το Χορόχρωμα στην παράσταση’ και ‘Δημιουργία χοροθεάτρου με την βοήθεια τεχνικών σύγχρονου χορού με ή χωρίς μουσική με ή χωρίς λόγο’. Η μέθοδος διδασκαλίας μέσω τέχνης ‘’ Χορόχρωμα που κάνουν με το σύζυγό της(Προτεινόμενη από το Υπουργείο Παιδείας ) τυγχάνει εφαρμογής σε δεκάδες σχολεία της Ελλάδας.

Κάνει εκπαίδευση στο Πανεπιστήμιο του Βόλου στην Ειδική Αγωγή και συνδυάζει τη διδασκαλία θετικών επιστημών με το Χορόχρωμα, ώστε η μέθοδος διδασκαλίας να βρίσκει απήχηση και εφαρμογή σε δημόσια και ιδιωτικά σχολεία για τη διδασκαλία φυσικής επιστήμης μέσω τέχνης.

Δημιουργεί στη Σχολή Χορού που διατηρεί έως σήμερα Κέντρο Σεμιναρίων για όλες τις μορφές τέχνης με καταξιωμένους καλλιτέχνες με πανελλαδική συμμετοχή, βοηθώντας στην επιμόρφωση πολλών ειδικοτήτων εκπαιδευτικών στο χορό σε πολλά είδη και στις τέχνες γενικότερα ΔΗΜΙΟΥΡΓΩΝΤΑΣ ΕΝΑ ΙΣΧΥΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ ΣΤΗΝ ΕΠΑΡΧΙΑ.

Στο πλαίσιο της ενασχόλησής με το χορό σε άτομα με πολλές μορφές αναπηρίας οργανώνει τα τελευταία χρόνια Ημερίδες και Διημερίδες σχετικά με τις Θεραπείες μέσω Τέχνης, σε πολλά μέρη της Ελλάδας, όπου την προσκαλούν με στόχο την εκπαίδευση ανθρώπων, ώστε να δημιουργηθούν ομάδες χορού σε όλη την ΕΛΛΑΔΑ. Δίνει σεμινάρια επιμόρφωσης χοροθεραπείας – χοροχρώματος, στην Ελλάδα κ στο εξωτερικό με σταθμό ανάμεσά τους την Αγία Πετρούπολη το Ελσίνκι και το Παρίσι

ΟΡΑΜΑΤΙΣΤΗΚΕ & ΥΛΟΠΟΙΗΣΕ ΤΗΝ 1η ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΟΜΑΔΩΝ ΧΟΡΟΥ ΑμεΑ ΚΑΙ ΜΕΙΚΤΩΝ ΟΜΑΔΩΝ, με οργανωτική επιτροπή αποτελούμενη από μέλη της ομάδας χορού ΔΡΥΑΔΕΣ ΕΝ ΠΛΩ ΤΟΝ ΙΟΥΝΙΟ ΤΟΥ 2014 στην Καρδίτσα.

Οι Πανελλήνιες Συναντήσεις έχουν πλέον θεσμοποιηθεί και παράλληλα με την 6η Πανελλήνια Συνάντηση πραγματοποιήθηκε το 2ο Διεθνές Φεστιβάλ Χορού Αναπηρίας και μη IDFD στην Καρδίτσα (16-19/5/2019), επικεντρωμένο στην εκπαίδευση και στη θεραπεία. Υλοποιήθηκε το 3ο Διεθνές Φεστιβάλ Χορού Αναπηρίας και μη IDFD η 7η Πανελλήνια Συνάντηση 31 Οκτωβρίου -1η Νοεμβρίου 2020 Διαδικτυακά κ live μια πρωτοπορία κ πάλι στον κόσμο της αναπηρίας κ μη στα φεστιβάλ Χορού !!! https://www.youtube.com/watch?v=GrP_1KbRASY&t=7434s

Και τώρα υλοποιείται 29-30-31 Οκτωβρίου 21 το 4 διεθνές DANCEDISABILITY φεστιβάλ ομάδων χορού Αμεα κ μη

Ως αποτέλεσμα των παραπάνω δημιουργεί και πιστοποιεί τις μεθόδους διδασκαλίας χορού DD DanceDisability – XA XορόςΑναπηρία και διδασκαλίας μέσω τεχνών «Χορόχρωμα», εκπαιδεύει και επιμορφώνει με ετήσιους κύκλους σεμιναρίων σε πολλές πόλεις χορευτές, εκπαιδευτικούς και επαγγελματίες της εκπαίδευσης και συμβάλλει με τις μεθόδους στην αξιοποίηση της τέχνης και δη του χορού σε όλο το φάσμα της εκπαίδευσης καθώς και στους τομείς υγείας ένταξης θεραπείας κ αποκατάστασης.