Σχολή Χορού

Για το παιδί το να χορέψει, είναι τόσο σπουδαίο όσο είναι το να μιλήσει, να αριθμήσει, ή να μάθει γεωγραφία. Έχει πρωταρχική σημασία γι’ αυτό το παιδί, που έχει γεννηθεί με τη δυνατότητα να χορεύει, να μην ξεμάθει αυτή τη γλώσσα του χορού κάτω από την επίδραση μιας καταπιεστικής παιδείας που το συνθλίβει. Ας σκύψει καθένας, βγαίνοντας από μία χορευτική παράσταση που αγάπησε, κι ας κοιτάξει αυτό το πρόβλημα στο επίπεδο της ύπαρξης κι όχι στο επίπεδο του θεάματος, κι ας μεταθέσει αυτή τη χαρά στο πεδίο της διαρκούς συμμετοχής.

Μωρίς Μπεζάρ

Το εργαστήρι τέχνης χορού λειτουργεί από το 1987
Το 2004 γίνεται σχολή χορού αναγνωρισμένη από το Κράτος. Σκοπό έχει να προσφέρει σε όλους την ευκαιρία να ασχοληθούν με το χορό, την κίνηση και να γνωρίσουν ΤΕΧΝΕΣ άρρηκτα δεμένες με αυτόν
Από το 1991 εφαρμόζει το σύστημα της Βασιλικής Ακαδημίας Χορού του Λονδίνου – R.A.D. & ISTD – Διεθνούς Ομοσπονδίας Δασκάλων Χορού του Λονδίνου.
Τα παιδιά του Εργαστηρίου κατά αυτό τον τρόπο δίνουν εξετάσεις για ερασιτεχνικά & επαγγελματικά διπλώματα

Δείτε
Το εργαστήρι λειτουργεί στην Καρδίτσα από το 1987 με σκοπό να προσφέρει σε όλους την ευκαιρία να ασχοληθούν με το χορό και την κίνηση, κάνοντας προσπάθεια να δέσει την τέχνη του χορού με τις άλλες τέχνες: Μουσική, Ζωγραφική, Γλυπτική, Ποίηση και μέσα από τον έντεχνο χορό να δώσει την αγωγή που απαιτείται στα παιδιά και να ευαισθητοποιήσει το κοινό με παραστάσεις. Η συνεχής παρουσία του στον πολιτιστικό χώρο αποδεικνύει μοναδικά ότι ο χορός και οι μέθοδοι του είναι άριστα μέσα για ψυχική και πνευματική καλλιέργεια.
Το εργστήρι δημιούργησε ομάδες χορού, όπως οι “ΣΚΙΕΣ”, και “ΕΛΙΞ”, με τις οποίες συμμετείχε σε διαγωνισμούς, όπως της Ραλλούς Μάνου, σε φεστιβάλ όπως: Ερασιτεχνικών θιάσων και τουρισμού στην Καρδίτσα, Ναυτική εβδομάδα στα Τρίκαλα, στην Καλαμαριά Θεσσαλονίκης.
Συνεργασίες με χορευτική παρουσία με το δήμο Καρδίτσας, Δήμο Τρικάλων, Δήμο Παλαμά, Δήμο Αλμυρού (Ευξεινούπολης), κοινότητα Σέκλιζας και Γραμματικού.
Συμμετοχές χορογραφικά σε εκδηλώσεις με Ωδεία, θεατρικούς ομίλους, Λύκεια και θεατρικά στα Αγγλικά στην Καρδίτσα και στα Φάρσαλα, με παιδικούς σταθμούς και με το Ινστιτούτο Χορού Αθηνών.
Συνεργασία με την τηλεόραση και τα έντυπα της πόλης για την ενημέρωση σχετικά με την τέχνη του χορού κα τα είδη της. Για το σκοπό αυτό το εργαστήρι διοργανώνει κάθε χρόνο ειδική εκδήλωση με ανοιχτά μαθήματα από τις μαθήτριές του παράλληλα με την απονομή των διπλωμάτων του χορού.
Κάθε χρόνο επίσης διοργανώνει στις απόκριες χορευτικές βραδιές ή πρωϊνά με χορογραφική δουλειά από ισπανικούς μέχρι χορούς της Ανατολής. Από ελληνικό σινεμά, δεκαετία 60′, τσιγγάνικους χορούς, αφρικανικό χορό.
Έχει οργανώσει φιλανθρωπικές εκδηλώσεις για βοήθεια Σέρβων, παιδιών του πολέμου και των “Γιατρών χωρίς σύνορα” με ρεπερτόριο αναλόγου ύφους.
Μέλος της Royal Academy of Dancing από το 1991 και της Imperial Society Teachers of Dancing, διοργανώνει μέσω του Βρετανικού Συμβουλίου Αθηνών εξετάσεις χορού από καθηγήτριες των ακαδημιών που μετακαλούνται στην Καρδίτσα ειδικά γι αυτό το σκοπό.
Μερικά από τα κλασσικά έργα που έχει παρουσιάσει το εργαστήρι στα θέατρα της πόλης είνα: Κονσέρτο χορού, οι νεράιδες Ζωής, Η ζωή μέσα στον καθρέφτη, Εικόνες από παραμύθια: Σταχτοπούτα, Ωραία κοιμωμένη, Κοκκινοσκουφίτσα, Μάγος του Όζ, Το αηδόνι και το τριαντάφυλλο, Το κοριτσάκι με τα σπίρτα, Άγια Νύχτα. Από τα σύγχρονα έργα: “Γάτων Μπαλάντα”, “Δρυάδες”, “Όνειρα, Χρώματα, Ελπίδες”, “Ένας γλάρος εκεί”, “Φλόγες”, “Αλησμόνητες πατρίδες”.

Λειτουργούν Τμήματα:

  • Βιωματική διδασκαλία ρυθμού (3 – 5 ετών)
  • Μουσικοκινητική ρυθμική αγωγή (Dalcroze)                                                                                                                                              Με την λεξη ‘’Ρυθμική ‘’εννοούμε μια άμεση επικοινωνία με τη μουσική .Αυτή είναι και η αρχή   Της μεθόδου του Dalcroze,το να μπορέσει δηλαδή κανείς να ζήσει μέσα από την κίνηση του σώματος, τη σχέση μεταξύ των ήχων (μελωδία, αρμονία)και του ρυθμού.
  • Κλασικό Μπαλέτο RAD        Το κλασικό μπαλέτο, αποτελεί τη βάση κάθε ουσιαστικής εκπαίδευσης στο χορό. Ως το πλέον δομημένο είδος χορού, στηρίζεται στην ανάπτυξη και καλλιέργεια στοιχείων όπως η αρμονία, η μουσικότητα, η πειθαρχία, η δύναμη, ο πλήρης έλεγχος των κινήσεων, η σωστή τοποθέτηση και η ευθυγράμμιση του σώματος
  • Μοντέρνος χορόs   ISTD 
  • Μοντέρνο – Jazz                                                                                                                                                                 Μάθημα που φέρνει σε απόλυτη αρμονία την κίνηση με τη μουσική, όπως και το χορό με τη θεατρικότητα. Περιλαμβάνει ασκήσεις και χορογραφίες που συνδυάζουν στοιχεία από τις τεχνικές του κλασικού μπαλέτου, του σύγχρονου χορού και του χορού Jazz.
  • Σύγχρονος χορός για έφηβους και ενήλικες                                                                                                                             Η προσέγγιση του χορού μέσα από μια βαθύτερη γνώση του σώματος και των ιδιαιτεροτήτων του, μέσα από τη διεύρυνση και εξέλιξη της αντίληψης και της προσωπικότητας, την αίσθηση του χώρου και του χρόνου, τη χρήση διαφορετικών ρυθμών και ποιοτήτων, τη μετατόπιση του βάρους μέσω της αναπνοής, την εκφραστικότητα και τη φαντασία. Με αφετηρία τις τεχνικές Graham, Limon και Release, C.I αλλά και επιρροές από κάθε έκφανση της σύγχρονης κινητικής έκφρασης, η φυσική, καθημερινή κίνηση, η διαχείριση της ενέργειας, η απομόνωση της κίνησης αλλά και η ανεμπόδιστη ροή της, οργανώνονται σ’ ένα είδος κίνησης και χορού που έφερε την επανάσταση σε όλα τα αυστηρά δομημένα συστήματα και απελευθέρωσε το σώμα και τη δημιουργικότητα των χορευτών σε όλον τον κόσμο.
  • Χορόχρωμα

Τα παιδιά, μέσα από το παιχνίδι τους, κινητικά και χορευτικά μαθαίνουν τα βασικά χρώματα και τα συμπληρωματικά και τα βιώνουν, μέσα από το ρυθμό, που είναι βασικό στοιχείο κάθε τέχνης. Μέσα απ’ αυτό το παιχνίδι του ρυθμού και των χρωμάτων, αναπτύσσουν μουσικότητα, που μπορούν να την αξιοποιήσουν στη δημιουργία

  • Αυτοσχεδιασμός
    Αναπόσπαστο κομμάτι κάθε μορφής τέχνης και δημιουργίας, ο αυτοσχεδιασμός, ανοίγει το πεδίο εξερεύνησης και καλλιέργειας όλων των εκφραστικών μέσων με πρωταρχικό υλικό την ιδιαιτερότητα και τη διαφορετικότητα του καθένα. Το μάθημα κινείται ανάμεσα στο παιχνίδι, την ομαδική και ατομική άσκηση, την ελεύθερη και καθοδηγούμενη δημιουργική δράση, δίνοντας ιδιαίτερη σημασία στη χρήση του τυχαίου, την αφύπνιση και ενεργοποίηση των αισθήσεων, τη διαδικασία της επιλογής και της μεταμόρφωσης κατά τη δόμηση της σκηνικής παρουσίας.
  •   Κίνηση – Ενδυνάμωση – Stretching                                                                                                                         Μάθημα που στοχεύει στην εκγύμναση, την ευλυγισία και το λύσιμο του σώματος, μέσα από διατάσεις, ασκήσεις αντοχής και ενδυνάμωσης, με ενσωμάτωση βασικών χορευτικών στοιχείων και απλών κινητικών συνδυασμών
  • .Ορθοσωμική Γυμναστική
    Ένα πρόγραμμα σωματικής άσκησης με το οποίο, δίνοντας έμφαση στην αναπνοή και τη συνειδητή κίνηση, επιτυγχάνεται αύξηση της μυϊκής αντοχής και δύναμης, βελτίωση της ελαστικότητας των μυών και της ευκαμψίας των αρθρώσεων, χαλάρωση των μυϊκών εντάσεων, πιο λειτουργική και εργονομική κίνηση. Σαν συνέπεια, το σώμα απαλλάσσεται από τις περιττές εντάσεις και τους τυχόν πόνους που αυτές προκαλούν, αποκτά ορθότερη στάση και ανταποκρίνεται με μεγαλύτερη αποτελεσματικότητα στις καθημερινές απαιτήσεις.
  • Χοροθεραπεία                                                                                                                                                         H χοροθεραπεία βασίζεται στην υπόθεση ότι το σώμα βρίσκεται σε άρρηκτη σχέση με το νου και την ψυχή και κατά συνέπεια το άτομο αντιμετωπίζεται ολιστικά. Ως αποτέλεσμα της ενιαίας τρισδιάστατης ύπαρξης του ανθρώπου (σώμα-ψυχή-νους) θεωρείται ότι οποιαδήποτε αλλαγή επέλθει σε ένα από τα τρία αυτά επίπεδα, θα επηρεάσει και τα άλλα Είναι η ψυχοθεραπευτική χρήση της κίνησης και του χορού, μέσα από την οποία το άτομο συμμετέχει δημιουργικά σε μια διαδικασία που προωθεί τη γνωστική, συναισθηματική, σωματική και κοινωνική του ολοκλήρωση
  • Χορός για παιδιά με κάθε μορφή αναπηρίας

ΣΕΜΙΝΑΡΙΑ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ
Επιμορφωτικά-Εκπαιδευτικά σεμινάρια και εργαστήρια θεωρητικού και πρακτικού περιεχομένου [όλες οι μορφές τέχνης καθώς και επιστήμης ] προγραμματίζονται κατά τη διάρκεια όλου του έτους με εισηγητές από την Ελλάδα και το εξωτερικό.
Σεμινάρια Χορού: Προγραμματίζονται κατά τη διάρκεια όλου του έτους, σύμφωνα με τις ανάγκες, επιθυμίες και στόχους των υπευθύνων του Σχολείου αλλά και των μικρών και μεγάλων μαθητών του, με προσκεκλημένους δασκάλους από την Ελλάδα και το εξωτερικό Ειδικευμένους σε κάθε είδος και στυλ χορού.(hip hop ,latin ,flamenco, argenitine tango Oriental δημιουργικός χορός family dance κα……)