Επιτροπή 4ου I.D.F.D.

xatoupi_4thidfd_epitropi1Δήμητρα Χατούπη

Γεννήθηκε στη Θεσσαλονίκη. Σπούδασε θέατρο στις σχολές Θεάτρου Τέχνης και Π. Κατσέλη. Είναι απόφοιτος Αγγλικής Φιλολογίας του Πανεπιστημίου Αθηνών και έχει κάνει σπουδές κλασσικού χορού και τραγουδιού. Έχει διδάξει υποκριτική στη δραματική σχολή “Ίασμος”, το μάθημα της Σκηνοθεσίας στο Πανεπιστήμιο Πατρών και από το 2003 ιδρύει και διευθύνει τη Σχολή Θεάτρου “δήλος”, στην οποία διδάσκει Υποκριτική και Αυτοσχεδιασμό καθώς επίσης Υποκριτική και Ιστορία Κινηματογράφου. Από το 2004 διδάσκει το μάθημα της σκηνοθεσίας στο Πανεπιστήμιο Πατρών και από το 2005 διδάσκει υποκριτική στο New York College.

Σημαντικές παραστάσεις στο Κ.Θ.Β.Ε. και στο Εθνικό Θέατρο:

  • Η τρελλή του Σαγιώ, του Ζαν Ζιροντού (Γκάμπριελ),
  • Μάνα Κουράγιο, του Μπέρτολτ Μπρέχτ (Υβέτ),
  • Η αυλή των θαυμάτων, του Ιάκωβου Καμπανέλλη (Ολγα),
  • Δον Χουάν, του Μολίνα (Θίσβη),
  • Η γυναίκα της Ζάκυθος, του Διονύσιου Σολωμού (Γυναίκα της Ζάκυθος)

Στο Θέατρο Τέχνης:

  • Γυναίκες στη Θάλασσα, του Παναγιώτη Μέντη (Αλίκη),
  • Οιδίπους επί Κολωνώ, του Σοφοκλή (Αντιγόνη),
  • Ανθρώπινη Φωνή, του Ζαν Κοκτώ

Στο Ανοιχτό Θέατρο:

  • Πλατόνωφ, του Αντον Τσέχωφ (Αννα Πετρόβνα)
  • Κουαρτέτο, του Χάινερ Μύλλερ (Μερτέιγ)

Στο Αμφιθέατρο του Σπύρου Ευαγγελάτου:

  • Ξενοδοχείο Δύο Κόσμων, του Ερικ Εμάνιουελ Σμίτ (Γιατρός S),
  • Βυσινόκηπος, του Αντον Τσέχωφ (Λιουμπόφ Αντρέγιεβνα)

Στο Ελεύθερο Θέατρο:

  • Ρεμπέτικο, του Κώστα Φέρρη (Αντριάννα),
  • Οι γάμοι του Φίγκαρο, του Μπωμαρσαί (Σουζάνα),
  • Αντίο Κορίτσι μου, των Σάιμον και Χάμλις (Πόλα),
  • Ούτε κρύο ούτε ζέστη, του Κρέτς (Χέλγκα),
  • Pressure Point, σε κείμενα Μπέρτολτ Μπρέχτ,
  • Βιρτζίνια, της Εντνα Ο’ Μπράιαν (Βιρτζίνια Γούλφ),
  • Ο Ζύλ και η Νύχτα, του Ούγκο Κλάους (Ζύλ),
  • Λευκά Αλογα, του Ιψεν (Ρεβέκκα),
  • Δωδέκατη Νύχτα, του Ουίλιαμ Σαίξπηρ (Ολίβια),
  • Δον Ζουάν, του Μολιέρου (Ελβίρα)
  • H Μητέρα του Σκύλου του Π. Μάτεσι, σκηνοθεσία Σταύρος Τσακίρης (Ραραού)
  • Ποιος φοβάται την Βιρτζίνια Γουλφ του Ε. Άλμπι, σκηνοθεσία Γιώργος Κιμούλης (Μάρθα)
  • Ο χορός του θανάτου του Α. Στρίντμπεργκ, σκηνοθεσία Α. Βλουτής (Άλις)
  • Ο πατέρας του Α. Στρίντμπεργκ, σκηνοθεσία Α. Βλουτής (Λάουρα)
  • Εάλω Θεσσαλονίκη, περφόρμανς, σκηνοθεσία Ρούλα Πατεράκη.

Τραγωδίες:

  • Αντιγόνη και Οιδίπους επί Κολωνώ, του Σοφοκλή (Αντιγόνη),
  • Ορέστης (Ηλέκτρα),
  • Ιφιγένεια εν Ταύροις (Ιφιγένεια)
  • Βάκχες (Αγαύη) του Ευριπίδη
  • Ίων (Κρέουσα) του Ευριπίδη

Έχει συνεργαστεί με πολλούς σκηνοθέτες μεταξύ των οποίων: Ανδρέας Βουτσινάς, Κοραής Δαμάτης, Θεόδωρος Εσπίριτου, Σπύρος Ευαγγελάτος, Γιάννης Ιορδανίδης, Κωστής Καπελώνης, Γιώργος Κιμούλης, Νίκος Κούνδουρος, Δαμιανός Κωνσταντινίδης, Ρασβάν Μαζίλου, Κώστας Μπάκας, Γιώργος Μιχαηλίδης, Θανάσης Παπαγεωργίου, Στέλιος Παυλίδης, Ισίδωρος Σιδέρης, Φωτεινή Σισκοπούλου, Θεόδωρος Τερζόπουλος, Σταύρος Τσακίρης, Σταμάτης Φασουλής, Κώστας Φέρρης, Νίκος Χαραλάμπους, Γιάννης Χουβαρδάς.

Πρωταγωνίστησε σε πολλές κινηματογραφικές ταινίες : Εργοστάσιο, Καραβάν Σαράι, Αριθμημένοι του Τάσσου Ψαρρά, Ο ψύλλος του Δημήτρη Σπύρου, Τράνζιτο της Ισαβέλλας Μαυράκη, Μιρουπάφσιμ του Γιώργου Κόρρα, Η Τρίτη Νύχτα του Δημήτρη Παναγιωτάτου κ.α. Πρωταγωνίστησε σε πολλές τηλεοπτικές σειρές όπως : Μπουλούκια, Ανατομία ενός εγκλήματος, Εσύ αποφασίζεις, Μια γυναίκα από το παρελθόν, Ο πρίγκηπας, Παράλληλοι Δρόμοι, Ανίσχυρα Ψεύδη, Κάτω από την Ακρόπολη, Ακροβατώντας κ.α.

Το 1997 τιμήθηκε με το έπαθλο Κοτοπούλη για την ερμηνεία της στο Κουαρτέτο σε σκηνοθεσία Γ. Μιχαηλίδη. Έχει βραβευτεί στο Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης για τις ταινίες:

  • Μια τόσο μακρινή απουσία, του Σταύρου Τσιώλη, (Β’ γυναικείου ρόλου – 1986),
  • Η άλλη όψη, του Τάσσου Ψαρρά (Α’ γυναικείου ρόλου – 1991),
  • Η ζωή ενάμιση χιλιάρικο, της Φωτεινής Σισκοπούλου (Α’ γυναικείου ρόλου – 1995),
  • Χώμα και Νερό, του Παναγιώτη Καρκανεβάτου (Β’ Γυναικείου ρόλου – 2000).

Το 2000 πήρε το βραβείο Α’ γυναικείου ρόλου για την τηλεοπτική σειρά Ανίσχυρα Ψεύδη σε σκηνοθεσία Αδριαννού Γεωργαντά. Το 2003 ιδρύει την Αστική Μη Κερδοσκοπική Εταιρεία «Η Πάνδημος Ηώς». Παραστάσεις της Πανδήμου Ηούς:

  • Μαρλέν, της Παμ Τζέμς (Μάρλεν Ντίντριχ),
  • Κόκκινες Γυναίκες, του Παναγιώτη Μέντη (Λύκος),
  • Η Συνοδός, της Νίνα Μπερμπέροβνα (Σονιέτσκα)
  • Izadora – When She Danced, του Μάρτιν Σέρμαν (Ισιδώρα Ντάνκαν)

bruno rodriguesBruno Rodrigues / Clim Dance Company

Lisbon 1981. He’s member of UNESCO’s International Dance Council and of Danceability International. He’s a Danceability method and IEFP Certified Teacher, got his degrees at Instituto Superior Técnico (2005) and Escola Superior de Dança (2010). He has choreographed Espelho Mirror (2010), Croqui do corpo em retrato pronto (2011), Contraste (2013), Contraluz (2014), O Caso da Partitura Roubada (2017),EU MAIOR (2017), O olhar da Coruja (2018), 3,50×2,70 [três e meio dois setenta] (2018). Performer in E Morreram Felizes para Sempre, CiM – Dance Company, Plural, WBmotion, Companhia Instável,Compota, Jangada de Pedra, among others. Freelancer, he performs and choreographs at CiM – DanceCompany. Pedagogical responsible for MOVE YOUR SKILLS and for the staging and artistic / actorsdirection in Immersive Gaming. He is a contemporary creative, improvisation and inclusive dance teacher. Since January 2019 is CiM dance company pedagogical and artistic coordinator.

@brunorodriguesdancer


papanisΕυστράτιος Παπάνης

O Ευστράτιος Παπάνης, γεννήθηκε το 1969 στην Αγιάσο της Λέσβου.
Σπούδασε Ψυχολογία στη Φιλοσοφική Σχολή του Πανεπιστημίου Αθηνών κα Μεθοδολογία Έρευνας σε μεταπτυχιακό επίπεδο {ΜSc} στο Πανεπιστήμιο Reading της Βρετανίας. Απέκτησε το Διδακτορικό του δίπλωμα στην Παιδαγωγική από το Πανεπιστήμιο Κρήτης. Παράλληλα έχει τελειώσει Δημοσιογραφία και κατέχει δίπλωμα Συστημικής Οικογενειακής Θεραπείας.
Δίδαξε στη Σχολή Αξιωματικών της Ελληνικής Αστυνομίας, στο Τμήμα Προσχολικής Εκπαίδευσης του Πανεπιστημίου Θράκης, στο τμήμα Ψυχολογίας του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων, στο διδασκαλείο “Αλέξανδρος Δελμούζος”, στα Π.Ε.Κ. Λέσβου, στην ΑΣΠΑΙΤΕ
Διετέλεσε ερευνητής στο Κέντρο Εκπαιδευτικής Έρευνας, Πρόεδρος της Επιστημονικές Επιτροπής για τα ΚΕΚΥΚΑΜΕΑ Αιγαίου, Αντιπρόεδρος του Ιδρύματος Κοινωνικής Πρόνοιας “Θεομήτωρ”, μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου του Κέντρου Πρόληψης κατά των εξαρτήσεων “Πνοή” και Πρόεδρος του Συλλόγου για την “Φίλων του Ιδρύματος Θεομήτωρ”.
Σήμερα είναι Μόνιμος Επίκουρος Καθηγητής του τμήματος Κοινωνιολογίας του Πανεπιστημίου Αιγαίου και Πρόεδρος του ΔΣ του Μουσείου Στρατή Ελευθεριάδη Teriade, καθώς και επιστημονικά υπεύθυνος των ερευνητικών προγραμμάτων Ψυχικής Υγείας του Πανεπιστημίου Αιγαίου. Από το 2021 είναι Πρόεδρος των Πειραματικών και Προτύπων Σχολείων Λέσβου
Έχει δημοσιεύσει εμπειρικές έρευνες σε επιστημονικά περιοδικά της Ελλάδας και του εξωτερικού και έχει συμμετάσχει σε πολλά διεθνή και πανελλήνια συνέδρια, και σε ευρωπαϊκά προγράμματα για την Απασχόληση στο Β. Αιγαίο, τις αξίες της Νεολαίας, το Κοινωνικό Κεφάλαιο και την επιχειρηματικότητα. Έχει εκδώσει τα βιβλία: «Σύγχρονα Παιδαγωγικά Συστήματα», Εκδόσεις Άλφα, (2002), «Η Αυτοεκτίμηση και η μέτρηση της» Εκδόσεις Ατραπός, (2004), «Ψυχολογία – Κοινωνιολογία της Εργασίας και Διοίκηση Ανθρώπινου Δυναμικού» Εκδόσεις Σιδέρη, (2005), «Στατιστική Έρευνα», Εκδόσεις Σιδέρη, (2006) και «Θέματα Κοινωνιολογίας της Εκπαίδευσης», (Μυτιλήνη, 2007), Καινοτόμες Προσεγγίσεις στην Ειδική Αγωγή-Εκπαιδευτική Έρευνα για τις Ευάλωτες Ομάδες Πληθυσμού, Εκδόσεις Σιδέρη (2009), Μεθοδολογία Έρευνας και Διαδίκτυο, Εκδόσεις Σιδέρη, (2011), Συμβουλευτική μέσω Διαδικτύου και Επικοινωνία, Εκδόσεις Κυριακίδη, (2011), Η Αυτοεκτίμηση-Θεωρία και Αξιολόγηση, Εκδόσεις Σιδέρη, (2011), «Ο θαμπωμένος καθρέπτης του εαυτού μας», Εκδόσεις Σιδέρη,  (2013) και «Λογοτεχνία του Facebook», Εκδόσεις Σιδέρη (2013) και πλήθος άλλων.
Τα ερευνητικά του ενδιαφέροντα αφορούν στο χώρο της Ψυχολογίας, της Παιδαγωγικής, της Κοινωνιολογίας και της Μεθοδολογίας Έρευνας, ενώ εστιάζονται στη μελέτη της Μεθοδολογίας Έρευνας στο Διαδίκτυο και των θεωρητικών και πρακτικών μεταβολών, που πρέπει να επέλθουν στα κλασικά όργανα μέτρησης, ώστε να επικαιροποιηθούν και να περικλείσουν τις νέες τεχνολογικές εξελίξεις. Η ερευνητική προσπάθεια, τέλος, επικεντρώνεται στην κριτική προσέγγιση των διάφορων ποιοτικών και ποσοτικών μεθοδολογιών και την σύνθεσή τους υπό ένα διευρυμένο θεωρητικό μοντέλο και πλαίσιο εφαρμογής

Efstratios Papanis

https://psichologiagr.com


ΚολίσογλουΑνδρέας Κολίσογλου

Γεννήθηκα το 1977 στην Αθήνα.

Σπούδασα ψυχολογία στο Πάντειο Πανεπιστήμιο.

Από το 2003 άρχισα να προσφέρω κατά καιρούς εθελοντικές υπηρεσίες σε διάφορους φορείς που απευθύνονται κυρίως σε πολίτες με αναπηρία (ΚΕΣΥΠ Αιγάλεω, ΨΝΑ Δρομοκαϊτειο, Δήμος Πετρούπολης, VSA Hellas, Special Olympics, Άνθρωπος Ελπίδα Πολιτισμός).

Με αφορμή τη διεκδίκηση της ισότιμης πρόσβασης στα πολιτισμικά αγαθά για τους ανθρώπους με αναπηρίες, έχω συμμετάσχει σε διάφορες ομιλίες ή εθελοντικές δράσεις προς αυτή την κατεύθυνση και έχω δημοσιεύσει στο διαδίκτυο αρκετά άρθρα.

Το 2004 συνέβαλα στη δημιουργία της ομάδας χορού “ΔΑΓΙΠΟΛΗ”. Το 2005 σε συνεργασία με τη δημοτική αρχή της Πετρούπολης καθιερώθηκε το τμήμα πρωινής δημιουργικής απασχόλησης και το τμήμα χοροθεατρικής έκφρασης, ανθρώπων με αναπηρίες. Το 2010 στον Σύλλογο “Άνθρωπος Ελπίδα Πολιτισμός”, που εδρεύει στην πόλη της Χαλκίδας, δημιούργησα το τμήμα εκφραστικής κίνησης που έχει δώσει το παρών σε αρκετές καλλιτεχνικές εκδηλώσεις. Ενώ το 2018 συμμετείχα σε σχετικό με τον χορό αφιέρωμα του Vice Greece με τίτλο: Η τέχνη της ισότητας.

Από το 2013 έως τα μέσα του 2018 συνεργάστηκα με τη Στέγη Γραμμάτων και Τεχνών του Ιδρύματος Ωνάση σε κύκλους σεμιναρίων που απευθύνονταν σε πολίτες με ή χωρίς αναπηρία. Από το 2018-2020 συνεργάστηκα με το Δημοτικό Θέατρο Πειραιά σε δράσεις που εξοικείωσης με τις παραστατικές τέχνες των μαθητών με αυτισμό.

Στην προσπάθεια μου να συμπεριλάβω τις απόψεις των ίδιων των ανθρώπων με κινητικές αναπηρίες στο πεδίο του επιστημονικού λόγου γύρω από το υποκειμενικό βίωμα της σωματικής αναπηρίας, το 2014 εκπόνησα πιλοτική έρευνα με θέμα: “Embodiment / Ενσωματoβίωση / Ενδοσωματοβίωση των επαγγελματιών Ελλήνων χορευτών με κινητική αναπηρία”. Μέρος της εν λόγω έρευνας δημοσιεύτηκε στον συλλογικό τόμο “Αναπηρία και κοινωνία” από τις Εκδόσεις Τζιόλα και στον ηλεκτρονικό τόμο του 2ου Συνέδριο Σχολής Κοινωνικών Επιστημών Πανεπιστήμιο Αιγαίου «Οι Κοινωνικές Επιστήμες σήμερα. Διλήμματα και προοπτικές πέρα από την κρίση».

Είμαι μέλος στον “Πανελλήνιο Ψυχολογικό Σύλλογο” και επίσημος συνεργάτης του δικτύου ψυχολογικής υποστήριξης “Psy- counsellors”.

Τον Μάιο του 2016 ίδρυσα τον χώρο Ψκ (psykapa.gr) στην πόλη της Πετρούπολης, όπου παρέχονται υπηρεσίες ψυχολόγου σε κάθε ενδιαφερόμενο.

 


margaronisΙωάννης Μαργαρώνης

Γεννήθηκε στον Πειραιά  Σπούδασε Ιταλική Φιλολογία και συγχρόνως στη σχολή χορού Judith Neil. Μετά απο εξετάσεις στη Βασιλική Ακαδημία Χορού του Λονδίνου συνεχίζει τις σπουδες του με υποτροφία στο London Studio Centre.Απο το 1987 ως το 2003 χορεύει έργα κλασσικού ρεπερτορίου και έργα σύγχρονων χορογράφων καθώς και σε μιούζικαλς.  Εκπροσωπεί τη Θεσσαλονίκη  ως χορευτής- χορογράφος στη Bienalle Νέων Καλλιτεχνών της Μεσογείου στη Βαρκελώνη, μετέχει στις εκδηλώσεις για την  εμβληματική  Dane Ninette de Valois, στο Λονδίνο στο Παγκόσμιο Φεστιβάλ Πειραματικού Χοροθεάτρου του Καίρου, στις εκδηλώσεις Θεσσαλονίκη Πολιτιστική Πρωτεύουσα της Ευρώπης,  σε παραστάσεις της Σχολής Καλών Τεχνών του Πσνεπιστημίου του Leeds, στο International Jazz Forum  στο Παρίσι.Υπήρξε ιδρυτικό μέλος της ομάδας Χορευτές του Βορρά και της ομάδας Ballettan.Διδάσκει σε αναγνωρισμένες απο το κράτος σχολές ερασιτεχνικές και ανώτερες επαγγελματικές  στη χώρα καισε θεατρικά εργαστήρια .Διετέλεσε δάσκαλος της Εθνικής Ομάδας Ρυθμικής Γυμναστικής  και σε συλλόγους ενόργανης γυμναστικής και συγχρονισμένης κολύμβησης. Συνεργάζεται με τον θίασο Παράθλαση της Μόνας Κιτσοπούλου τα τελευταία 25 χρόνια χορογραφώντας όλα τα θεατρικά τους έργα. Το 2017 σκηνοθέτησε, χορογραφησε και επιμελήθηκε την βραδιά Maria Callas, la Divina στο Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης.  Το 2005 ήταν μέλος τηε κριτικής επιτροπής στον διαγωνισμό νέων χορευτών της Eurovision. Από το 2014  είναι επίσης μέλος της κριτικής επιτροπής στο Πανελλήνιο Φεστιβάλ Ερασιτεχνικού Θεάτρου της Νέας Ορεστιάδας.