ΜΕΘΟΔΟΣ Διδασκαλίας Χορού (D.D.) DanceDisability – Χορός Αναπηρία


ΠΛΑΙΣΙΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΑΜΕΑ ΜΕΣΩ ΤΕΧΝΩΝ

Με έμφαση την τέχνη του χορού και στόχο τη θεραπεία είτε την αποκατάσταση ή απλώς την αποδοχή της αναπηρίας ξεκίνησε η σπουδή, η έρευνα και η συνεχής μαθησιακή επαφή για 30 χρόνια με διαφορετικές πληθυσμιακές ομάδες όλων των μορφών αναπηρίας, με την δράση των τεχνών στην εκπαίδευσή τους.
Η Τέχνη του Χορού έχει την θέση της στον τομέα ένταξης σαν έκφραση ζωής. Κάθε σώμα καλείται να μετέχει στο δίδυμο Χορού – Μουσικής μ’ έναν τρόπο που να γνωρίζει την ύπαρξη της. Επιτρέπει λοιπόν ο χορός σε όλα τα άτομα με αναπηρία να εναρμονίσουν την διαφορετικότητα τους, να εκφράσουν τα συναισθήματα τους, να εξωτερικεύσουν την εσωτερική ενέργειά τους, ώστε να διευκολύνουν την επικοινωνία τους, να αναπτύξουν αυτοπεποίθηση οντότητα και γενικά την προσωπικότητα τους να είναι χορευτές.
Επίσης η ευαισθητοποίηση των ατόμων χωρίς αναπηρία με καλλιτεχνικά μέσα πετυχαίνει την ένταξη των ΑμεΑ στο πολιτιστικό γίγνεσθαι και πείθει το κοινωνικό σύνολο πως η αναπηρία υπάρχει μόνο ως προκατάληψη.Στην προσαρμογή της αναπηρίας, αν παρέχουμε την εκπαίδευση της Τέχνης του Χορού με παιδαγωγικά εργαλεία, παρέχοντας τα απαραίτητα μέσα για τον καθένα, τότε θα έχουμε υπέροχα αποτελέσματα.
Η μέθοδος διδασκαλίας μέσω Τέχνης ″ΧορόΧρωμα″ συνδυασμένη με την Χοροθεραπεία (μέθοδος της Πρωτόγονης Έκφρασης ΕP) και τεχνικές σύγχρονου χορού, στοιχεία Ρυθμικής Dalcroze και Χορογραφικής Σύνθεσης, με ειδικές προσεγγίσεις από πλευράς παιδαγωγικής, ανατομίας, ψυχολογίας αποτελούν τις βάσεις της μεθόδου X.A.ΧΟΡΟΣΑΝΑΠΗΡΙΑ/ DD DANCEDISABILITY της Μαρίας Χαρ.Καραπαναγιώτη.[κατοχυρωμένη μέθοδος διδασκαλίας Χορού των Δρυάδων Εν Πλώ]

SONY DSC
Οι Δρυάδες Εν Πλω με τη μέθοδο διδασκαλίας χορού σε ΑμεΑ D.D χτίζουν ένα πλαίσιο εκπαίδευσης σε έναν τέλειο συνδυασμό επιστημών και τεχνών για άτομα με αναπηρία.
Το πλαίσιο αυτό προσαρμόζεται σε κάθε άτομο ανάλογα με την αναπηρία του. Έτσι, το άτομο με αναπηρία λειτουργεί με αυτονομία, ώστε να αποκτά συν αξία ως άνθρωπος και ως χορευτής, αναπτύσσοντας τις δυνατότητες του στο έπακρον και ενισχύοντας την ευαισθησία τους προς τον εαυτό του και το περιβάλλον του.
Αυτό το πλαίσιο Εκπαίδευσης Χορού σε ΑμεΑ τους επιτρέπει να αλλάζουν συνήθειες, να τολμούν, να προσπαθούν, να αυτοσχεδιάζουν, εκμηδενίζοντας τη διαφορά μεταμορφώνοντας την σε συμπληρωματικότητα
ΚΙΝΗΤΡΟ ΚΑΙ ΣΤΟΧΟΣ Η ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΟΜΑΔΩΝ ΧΟΡΟΥ ΑΜΕΑ & ΜΕΙΚΤΩΝ ΟΜΑΔΩΝ ερασιτεχνικών και επαγγελματικών.
Η αναπηρία υπάρχει, αλλά βλέπουμε τον χορό μέσω του οποίου εκφράζεται σαν άτομο όπως όλοι μας.
Μπορούν να συνεργάζονται σε ομάδες χορού με άτομα χωρίς αναπηρία, ώστε να εμπλουτίζουν οι μεν τους δε και αντίστροφα.
Αυτή η εκπαίδευση λοιπόν της Τέχνης του Χορού σε ΑμεΑ από τις Δρυάδες Εν Πλω χρησιμοποιείται κατά περίπτωση τόσο από προσωπικό εξειδικευμένων δομών σε συνεργασία με ιατρούς, νοσηλευτές, ψυχολόγους, όσο και θεραπευτών τέχνης, εκπαιδευτικούς, παιδαγωγούς, καθηγητές χορού και χορογράφους.
Η προσπάθεια μας είναι να διαδοθεί σε όλο και περισσότερες πόλεις στα Ειδικά Σχολεία και σε Δομές ΑμεΑ με απώτερο στόχο τη δημιουργία χορευτικών έργων που θα παρουσιάζονται σε πολιτιστικές εκδηλώσεις σε τοπικό επίπεδο, Φεστιβάλ Χορού στην Ελλάδα και στο εξωτερικό.

ΣΥΝΑΝΤΗΣΕΙΣ ΠΟΥ ΘΑ ΔΙΝΟΥΝ ΣΕ ΟΛΟΥΣ ΜΑΣ ΤΟ ΜΗΝΥΜΑ ΤΩΝ ΠΑΝΑΝΘΡΩΠΙΝΩΝ ΑΞΙΩΝ ΤΗΣ ΑΓΑΠΗΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΔΥΝΑΜΗΣ ΓΙΑ ΖΩΗ, ΓΙΑ ΟΜΟΡΦΗ ΚΑΙ ΑΡΜΟΝΙΚΗ ΣΥΝΥΠΑΡΞΗ ΤΗΣ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟΤΗΤΑΣ ΜΑΣ.

 

ΧΟΡΟΣΑΝΑΠΗΡΙΑ       DD DANCEDISABILITY     [ Εισαγωγή στην μέθοδο [α γλώσσα Ελληνική β γλώσσα Αγγλική γ γλώσσα Γαλλική ]]

Το βιωματικό επιμορφωτικό πρόγραμμα στοχεύει στην παροχή γνώσεων και δεξιοτήτων τόσο σε θεωρητικό όσο και σε πρακτικό επίπεδο, οι οποίες είναι απαραίτητες για την εκπαίδευση και υποστήριξη των ατόμων με αναπηρία μέσου του χορού.Χωρίζεται σε τέσσερις βασικούς άξονες .

Α.    H Ρυθμική Dalcroze εργαλείο για την μέθοδο D.D

Β.    Ο Σύγχρονος Χορός  και το C.I.στην Αναπηρία

Γ.    Το Χορόχρωμα  [διδασκαλία μέσω τεχνών] βάση  της μεθόδου  Χ.Α.

Δ.     Από  την χοροθεραπεία στην χορογραφία  ΠΩΣ ΔΗΜΙΟΥΡΓΟΥΜΕ ΟΜΑΔΕΣ ΧΟΡΟΥ

Γενικά

Στόχος μας μέσα από τις αρχές της μεθόδου είναι η αφύπνιση του ενυπάρχοντος πρωταρχικού ρυθμού, που κινεί τους συμμετέχοντες να εκφράσουν και να εκφραστούν. Έτσι μπορούμε να αναστείλουμε τη συνέχεια εκφυλισμού των κυττάρων από τυχόν πάθηση. Τους κινούμε συναισθηματικά, για να κοινωνικοποιούνται στην ομάδα που ζουν. Τους επαναφέρουμε δεξιότητες, όπως είναι η σκέψη και η μνήμη για καλύτερη αίσθηση της καθημερινότητας τους. Αναστέλλουμε τυχόν καταθλιπτικά στοιχεία που έχουν σχέση με αναπηρία,ασθένεια, άνοια κ α. Παρεμβαίνουμε στο συμπεριφοριστικό επίπεδο, ελκύοντας το ενδιαφέρον και την προσοχή τους. Ενισχύουμε τη σωματική επαφή, για να αποβάλλουν φόβους και ανασφάλειες, να εξοικειώνονται στην συνύπαρξη, και να τονώνουν την μυϊκή τους δραστηριότητα με την κινητικότητα των ασκήσεων.
Η εφαρμογή λοιπόν των προγραμμάτων  της χοροθεραπείας,του σύγχρονου χορού , διαμορφώνει ευκολία στην κίνηση και στη μετατόπιση βάρους∙ επιταχύνει την καρδιακή λειτουργία και τη συχνότητα αναπνοής.
Η ρυθμική μουσική βελτιώνει το συντονισμό βάδισης, αυξάνει τη σταθερότητα και κινητικότητα. Απελευθερώνει συναισθήματα και ευνοεί τη σύσφιξη σχέσεων. Βελτιώνει το ηθικό, μειώνει το αίσθημα μοναξιάς και συμβάλλει στην αποκατάσταση ψυχικών καταστάσεων.
Σε συναισθηματικό επίπεδο οι συμμετέχοντες αισθάνονται χαρούμενοι, και ξεπερνάνε θυμό, απογοήτευση, απώλεια.
Σε διανοητικό επίπεδο ενισχύει τις γνωστικές δεξιότητες, το κίνητρο και τη μνήμη.
Ο Χορός εμπεριέχει μη συναγωνιστικές ασκήσεις που παρέχουν διέξοδο στις φυσικές εντάσεις και στις ορμόνες του στρες, οδηγώντας σε απόκριση .12348666_777993838999725_226519323_n
Προσφέρει αίσθημα ολοκλήρωσης κι ευεξίας, αντίδοτο στην καθημερινή ένταση κατά συνέπεια, είναι τέλειο μέσο για διέξοδο από τις δυσάρεστες καταστάσεις . Επί πλέον επιτρέπει στους συμμετέχοντες να ανασυγκροτήσουν τις υπολειπόμενες ικανότητές τους, να παρουσιάσουν με το προσωπικό τους ύφος και στυλ τις κινητικές χορευτικές γνώσεις κι εμπειρίες, να επικοινωνήσουν με την ομάδα και να δοκιμάσουν θετικά συναισθήματα

Διατηρούμε ενεργό το κοινωνικό συναισθηματικό κομμάτι.
Βοηθάμε να εκφραστούν συναισθηματικά με βλέμμα, πρόσωπο και σώμα με ότι αυτό μπορεί να κάνει. και σ αυτό το σημείο αρχίζει η δημιουργία…… και παράγουμε έργο που ένας καλλιτέχνης μπορεί να το φιλοτεχνήσει οπότε η ομάδα  μεταμορφώνεται σε ομάδα χορού σεβόμενη την διαφορετικότητα των χορευτών της εντάσσεται στο κοινωνικό γίγνεσθαι δημιουργώντας παραστάσεις απευθυνόμενες σε κοινό και μπορεί να συνεργαστεί με άλλες ομάδες και αλληλοσυμπληρώνουν το τοπίο του πολιτισμού.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *