Δελτίο τύπου Σεμιναρίων DanceDisability ΧορόςΑναπηρία


Το 4ο σεμινάριο του ετήσιου κύκλου πιστοποίησης της μεθόδου διδασκαλίας χορού Χ.Α. ΧορόςΑναπηρία – D.D. DanceDisability πραγματοποιήθηκε το Σaββατοκύριακο 31/3 και 1/4 στην Καρδίτσα, στη Σχολή Χορού Μαρίας Καραπαναγιώτη,IMG_20180331_135116 με εισηγήτρια τη δημιουργό της μεθόδου, τη χορογράφο – εκπαιδευτικό – χοροθεραπεύτρια και πρόεδρο των Δρυάδων εν Πλω, κα Μαρία Καραπαναγιώτη. Οι συμμετέχοντες στο σεμινάριο, το οποίο είχε ως θέμα «Ο Σύγχρονος Χορός βασικός άξονας στη μέθοδο D.D.Dancedisability» δήλωσαν απόλυτα ευχαριστημένοι τόσο από το θεωρητικό, όσο και από το πρακτικό κομμάτι της διδασκαλίας της μεθόδου.

 

Η μέθοδος διδασκαλίας χορού Χ.Α. ΧορόςΑναπηρία – D.D. DanceDisability, μοναδική στο είδος της με πιστοποίηση από το Διεθνές Συμβούλιο Χορού CID της UNESCO, παρουσιάστηκε στο 2ο Επιστημονικό Συνέδριο “ΠΑΡΑΣΤΑΣΙΑΚΕΣ ΤΕΧΝΕΣ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ: συλλογικότητα, σκέψη και εμπειρία”, που διοργανώθηκε στην Πάτρα από το Πανεπιστήμιο Πατρών σε συνεργασία με το Αρχαιολογικό Mουσείο Πατρών και την ομάδα στήριξης της DERIDAncetheatre Ensemble του Συλλόγου Τέχνης DERID, στις 23-24 Μαρτίου 2018.29993945_10214757751953155_1354357267_o Στο Συνέδριο, τις εργασίες του οποίου παρακολούθησαν μέλη της ελληνικής και διεθνούς, καλλιτεχνικής και ακαδημαϊκής κοινότητας, καλλιτέχνες και ερευνητές που ασχολούνται με τις παραστασιακές τέχνες και την εκπαίδευση, η παρουσίαση της κυρίας Καραπαναγιώτη αποτέλεσε σημείο αναφοράς και κέρδισε τις εντυπώσεις.

Η μέθοδος στηρίζεται στη μέθοδο διδασκαλίας μέσω Τέχνης ″ΧορόΧρωμα″, συνδυασμένη με την Χοροθεραπεία (μέθοδος της Πρωτόγονης Έκφρασης ΕP) και τεχνικές σύγχρονου χορού, στοιχεία Ρυθμικής Dalcroze και Χορογραφικής Σύνθεσης, με ειδικές προσεγγίσεις από πλευράς παιδαγωγικής, ανατομίας, ψυχολογίας και αποτελεί ένα πλαίσιο εκπαίδευσης σε έναν τέλειο συνδυασμό επιστημών και τεχνών για άτομα με αναπηρία. Το πλαίσιο αυτό προσαρμόζεται σε κάθε άτομο ανάλογα με την αναπηρία του, έτσι το άτομο αυτό να λειτουργεί με αυτονομία, ώστε να αποκτά συν αξία ως άνθρωπος και ως χορευτής, αναπτύσσοντας τις δυνατότητες του στο έπακρον και ενισχύοντας την ευαισθησία τους προς τον εαυτό του και το περιβάλλον του.20180401_131815

Η μέθοδος απευθύνεται σε προσωπικό εξειδικευμένων δομών, ιατρούς, νοσηλευτές, ψυχολόγους, θεραπευτές τέχνης, εκπαιδευτικούς, παιδαγωγούς, καθηγητές χορού, χορογράφους, καθώς και σε επαγγελματίες και μη με σχετικό αντικείμενο. Το βιωματικό επιμορφωτικό πρόγραμμα, που θα αναπτυχθεί σε δύο ετήσιους κύκλους, στοχεύει στην παροχή γνώσεων και δεξιοτήτων τόσο σε θεωρητικό όσο και σε πρακτικό επίπεδο, οι οποίες είναι απαραίτητες για την εκπαίδευση και υποστήριξη των ατόμων με αναπηρία μέσου του χορού. Χωρίζεται σε τέσσερις βασικούς άξονες .

Α. H Ρυθμική Dalcroze εργαλείο για την μέθοδο D.D

Β. Ο Σύγχρονος Χορός και το C.I. στην Αναπηρία

Γ. Το Χορόχρωμα (διδασκαλία μέσω τεχνών) βάση της μεθόδου Χ.Α.

Δ. Από τη χοροθεραπεία στην χορογραφία ΠΩΣ ΔΗΜΙΟΥΡΓΟΥΜΕ ΟΜΑΔΕΣ ΧΟΡΟΥ

Η μέθοδος θα παρουσιαστεί ακολούθως στο3μερο Σεμινάριο Επαγγελματικής Ανάπτυξης «Λόγω ψυχής: Η θεραπευτική διάσταση των Τεχνών στην εκπαίδευση ως Φιλοσοφία και Πράξη», που διοργανώνεται από το Εργαστήριο Έρευνας στην Πρακτική και Εφαρμοσμένη Φιλοσοφία (Ε.Ε.Π.Ε.Φ) – ΕΕΜΑΠΕ, με την υποστήριξη του Εργαστηρίου Έρευνας στην Πρακτική και Εφαρμοσμένη Φιλοσοφία (Ε.Ε.Π.Ε.Φ.), Τ.Ε.Π.Α.Ε.Σ., Πανεπιστήμιο Αιγαίου. Το σεμινάριο 40 ωρών θα πραγματοποιηθεί στις 13 – 15 Απριλίου 2018 στο χώρο της ΕλληνοΑγγλικής Αγωγή, στο Μαρούσι, με συμμετοχές από όλη την Ελλάδα.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *